Nærvær

Vores elever skal mærke og føle tryghed i deres hverdag. Det er essentielt at børn oplever, at der er troværdige voksne omkring dem, der både vil lytte til dem og se dem.

Vi anvender mange trivselsfremmende værktøjer i vores hverdag. Det er vigtigt at der er nærværende pædagoger, lærere og andre voksne, der træder til, når dagen bliver lidt svær.

Ingen skoler oplever, at der ikke opstår konflikter – for os er det vigtigt at konflikter bliver løst så hurtigt som muligt og at der er en god og fornuftig dialog gennem hele forløbet. Her er der ikke langt mellem forældre, elever, personale og ledelse, og der er altid tid til, at der bliver lyttet og snakket. Forældre kan og skal være sikre på, at når deres børn er i skole, så er de i de tryggeste omgivelser uden for familiens rammer.